Online film plâtformu MUBİ, dikkat çeken bir müşteri skandalıyla gündemde. Kullanıcı, plâtformun 69 TL’den sunduğu 3 aylık üyelik kampanyasına kaydolduğunu, ancak hesâbından her ay 169 TL kesildiğini fark etti.
Şikâyetini Şikayetvar üzerinden ilettiğinde ise MUBİ’den şaşırtıcı bir yanıt aldı. MUBİ temsilcisi, kullanıcının iddiasını görmezden gelerek “₺69’luk bir abonelik seçeneğimiz yok, muhtemelen ücreti yanlış hatırlıyorsunuz” ifâdelerini kullandı. Üstelik plâtform, kullanıcıyı “unutkanlıkla suçlayarak” mağduriyetini görmezden geldi.
Kullanıcı tepki göstererek, “MUBİ 3 ay boyunca 69 TL kampanya yaptı. Ben şikâyet edince beni unutkanlıkla suçladılar” dedi.
Sosyal medyada da yankı bulan olay, plâtformun kampanya ve ücretlendirme bilgilerini net açıklamaması nedeniyle “aldatıcı uygulama” olarak yorumlanıyor. MUBİ’nin bu yaklaşımı, özellikle kampanya dönemlerinde tüketicileri mağdur edebilecek uygulamalar konusunda ciddî soru işâretleri doğuruyor.